21 Ağustos 2014 Perşembe

Bebek ve Çocuk Oto Güvenlik Koltukları Güvenlik Testleri

Merhabalar,

Bu yazımda sizlere bebek ve çocuk oto güvenlik koltuklarının tabi tutulduğu önemli testleri tanıtacağım. Bu sayede güvenlik koltuğu seçerken hem daha doğru koltuğu seçebilecek hem de paranızı sokağa atmamış olacaksınız.


ECE R44/04 : Bir Avrupa onay standardıdır. Çarpışma test mankenleri kullanılarak yapılır ve çocuk araç koltukları, önden çarpışmalar için 50km/sa ve arkadan çarpışmalar için 30km/sa hızlarda test edildikten sonra ölçüm cihazları ile test mankenlerinin ne kadar iyi korunduğu tespit edilmektedir.


Stiftung WarentestAlmanya'daki tüketici konseyidir. Uluslararası Tüketici Araştırma ve Test Organizasyonu, ICRT adına testler uygular ve yürütür. Stiftung Warentest ADAC ile işbirliği yaparak kendi testlerini yürütmektedir. Test dahilinde kullanılan çarpışma hızı 64km/sa dir.


ADAC : Almanya'da araba sahiplerinin çıkarlarını temsil eden ve çocuk araç koltukları testleri organize eden bir kuruluştur. Yürütülen testler, ECE R44/04 standartlarına göre yaklaşık %50 daha katı veya daha 
sıkı gereksinimleri şart koşmaktadır. Bu testlerden skorun %50'si çarpışma sonuçlarına, diğer %50 ise kullanıcı dostluğu, rahatlık, kullanım yönergeleri ve montaj yöntemleri gibi kriterlere göre verilmektedir. En düşük sonuçlar geçerlidir. Araçlara önden ve yandan çarpışma yaptırılmaktadır. Bu özellik çok önemlidir, çünkü çocuklar yandan olan çarpışmalarda önden olanlara nazaran daha ciddi şekilde yaralanabilirler.


Plus Test : VTI ve NTF Plus Test 2009 yılında İsveç'te tanıtılmıştır. Bu test, İsveç'te tavsiye edilecek kadar iyi olan koltuklar için bir kalite damgası sağlamaktadır. Plus Test'in o kadar sıkı kriterleri vardır ki; yüzü ön tarafa bakan araç koltuklarının bu kriterlere uyum sağlaması mümkün değildir.  
Plus Test onaylı bir çocuk araç koltuğunda oturan çocukların hiçbiri, kaza anında herhangi bir ciddi veya yaşamı tehdit edici yaralanmalara maruz kalmayacaktır. 

Bir koltuğun teste girme süreci şöyle işlemektedir;


Herhangi bir sertifika ücreti vs gibi bir şey ödenmez. Test firmaları bağımsız firmalardır. Dergi ve katalog satışından pay alırlar.
Örneğin bir ADAC yetkilisi, Berlin'de bir bebek mağazasına girer, yeni gelmiş koltukları satın alır ve test merkezine götürür. Ürünleri test ederler ve firmaya fatura edip test sonuçlarını yayınlarlar. Firma da yeni gönderilecek ürünlere ADAC mührü ve test sonucunu basar. İşlem budur.

Genel olarak bu tarz testlerin yalan mühürleri dolaşmakta ve tarafımdan sıklıkla şikayet edilmektedir. Gördüğünüz mühürleri kesinlikle ve kesinlikle orjinal sitelerden teyit edin.
Testlerimizi tanıdığımıza göre geçelim hangi markalar ve modeller bu testlere giriyormuş incelemeye...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder